Grudniowa Masa Krytyczna

30 grudnia 2016 roku o godzinie 18:00 z Placu Zamkowego w staraniach o miasto bardziej przyjazne rowerzystom ruszy Warszawska Masa Krytyczna.

W grudniu pojedziemy dla radości jeżdżenia. Pojedziemy "na lekko", bez haseł i zadęcia, mimo, iż nie wszystko dzieje się po naszej myśli: zielona strzałka dyskryminująca rowerzystę nie brzmi dobrze, podobnie jak jakość zimowego utrzymania dróg rowerowych i brak jasnej wizji co dalej z trasami, które już miały powstać.

Cóż, na razie czekamy i patrzymy władzy na ręce.

Przejazd grudniowy będzie typowo rekreacyjny, jak na okres świąteczny przystało. Grudniowe długie wieczory zachęcają do jazdy i nie ma aż takiego upału, jak latem. Pamiętajcie: nie ma złej pogody, jest źle ubrany rowerzysta.

Trasa niedługa, bo cóż to jest niecałe 13 kilometrów? Miasto będzie pustawe, nie pokonamy żadnej wylotówki, ani przelotówki, a kierowcy i tak będą stali przez cały grudzień w korkach - przecież Masa jedzie już trzydziestego. Będziemy jeździć w Centrum, gdzie wciąż nie ma spójnych głównych tras rowerowych.

Zachęcamy, weźcie ze sobą dzieci. Niech one też mają frajdę z zimowej Masy, z jazdy jezdniami, na co dzień im niedostępnymi. Namówcie do przejazdu znajomych i rodzinę!

Pamiętajcie o oświetleniu, ciepłych skarpetach i rękawiczkach i całym pozostałym ciepłym odzieniu.
A ponieważ jedziemy między Świętami a Sylwestrem - mile widziane czapki Mikołajowe, rogi reniferów, bombki, migające lampki, baloniki, confetti i serpentyny.

 


Trasa przejazdu : Pl. Zamkowy, Krakowskie Przedmieście, Nowy Świat, Pl. Trzech Krzyży, al. Ujazdowskie,Pl. Na Rozdrożu, Al. Ujazdowskie Bagatela, Pl. Unii Lubelskiej, Boya- Żeleńskiego, Waryńskiego, Rondo Jazdy Polskiej, Waryńskiego, Nowowiejska, Pl. Zbawiciela, Marszałkowska, Pl. Konstytucji, Marszałkowska, Rondo Dmowskiego, Marszałkowska, Świętokrzyska, Rondo ONZ, AL. Jana Pawła II, Al. Solidarności, PL. Bankowy, Andersa, Muranowska, Bonifraterska, Pl. Krasińskich, Miodowa, Pl. Zamkowy

Długość : 12,4 km

trasa przejazdu

Więcej…
 

XII Masa Krytyczna dla WOŚP

 

XII Masa Krytyczna dla WOŚP
15 stycznia 2017

masa-krytyczna-dla-wosp

 

Finał WOŚP to jednodniowa zbiórka publiczna, organizowana przez Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.

Całość pokazywana jest w bezpośredniej transmisji telewizyjnej. Składają się na to bloki, czyli wejścia na żywo rozmieszczone w całodziennej ramówce Programu. Równocześnie w całej Polsce odbywa się największa w naszym kraju zbiórka publiczna. Blisko 120 tysięcy wolontariuszy zbiera pieniądze, rozliczane następnie w około 1600 sztabach, w tym w kilkudziesięciu zlokalizowanych w wielu miejscach na świecie. O godzinie 20.00 wszyscy wezmą udział w happeningu pt. "Światełko do Nieba".

W tym roku my, Warszawska Masa Krytyczna, też zbieramy i pomagamy. Już nie możemy się doczekać . Szczegóły wkrótce.

Więcej…
 

Teleporty rowerowe

Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. Komunikacji Rowerowej zmęczony kolejnym pytaniem o kolejne miejsce, w którym rowerzysta ma się w cudowny sposób "teleportować", bo inaczej infrastruktura rowerowa nie pozwala - poprosił o dostarczenie listy takich miejsc. Spytaliśmy was o zdanie. Odpowiedzi zalały nas falą. Na tej podstawie stworzony został raport, który w poniedziałek 14 listopada przekazaliśmy bezpośrednio na ręce dyr. Puchalskiego.

W tej chwili oczekujemy już nie tylko na odpowiedź - co ZDM planuje - ale na rozpoczęcie konkretnych działań zmierzających do radykalnej poprawy sytuacji. Lista na obecną chwilę zawiera "tylko" 73 pozycje. Uważamy iż nie jet to zadanie ponad siły Miasta. Wiemy, iż nie jest to zadanie na rok czy dwa. Jego realizacja w znaczący sposób przybliży nas do powstania spójnego systemu tras rowerowych.

Cały nasz raport o teleportach do poczytania tutaj

rowerowe teleporty

 

Wrześniowa Masa Krytyczna - ostatnia w starej formule

30 września 2016 roku o godzinie 18:00 z Placu Zamkowego w trosce miasto bardziej przyjazne rowerzystom ruszyła Warszawska Masa Krytyczna. To był ostatni przejazd w dotyczasowej formule.

przejazd_Warszawska_Masa_Krytyczna

Po drodze zatrzymaliśmy się na moście Poniatowskiego, jednej z najważniejszych przepraw dla rowerzystów. Przejazd tym mostem pozwala pokonać jednocześnie 5 bardzo poważnych barier, i dla tej przeprawy nie ma sensownej alternatywy. Jadąc od Stadionu w kierunku Palmy:
1. Skarpa wiślaną w dół, ok 7m.
2. Wybrzeże Szczecińskiego, żadna przyjemność
3. Wisła - w lecie można przepłynąć promem, w zimie po krze się raczej nie da
4. Wisłostrada, o każdej porze dnia i nocy intensywny ruch, nie ma jak "po płaskim" jej przekroczyć
5. Skarpa wiślaną w górę, nie musimy podjeżdżać (ok 20m) Książęca, Oboźna

Alternatywą mógłby być Świętokrzyski, ale to 880 metrów dalej po wschodniej stronie Wisły, no i potem trzeba Tamką pod skarpę.

Z badań ruchu rowerowego na moście, że w szczycie most przejeżdża 300-350 rowerzystów. Wyniki oficjalne, w naszej opinii niedoszacowane. Najprzykrzejsze jest to, że prawie 90% ruchu odbywa się nielegalnie. Rowerzyści boją się jechać tym mostem po jezdni. W kierunku Pragi ponad 7-10% jedzie jezdnią, reszta chodnikiem. W kierunku ronda de Gaulle’a 87% rowerzystów porusza się chodnikiem. 12% równie nielegalnie jedzie pasem autobusowym. Przepisowo 2%.

Naszym zdaniem nie jest to słuszny kierunek i problem należałoby rozwiązać. Nie zakazem, nie półśrodkiem, z którego wszyscy będą niezadowoleni. Rozwiązaniem systemowym. Pomysły są, brakuje woli politycznej.
Apelujemy do Miasta o podejście do tematu już teraz, a nie wtedy gdy wydarzy się jakiś wypadek.

Więcej…
 

Warszawska Masa Krytyczna zmienia formułę

Warszawska Masa Krytyczna się zmienia - zamiast cyklicznych przejazdów ulicami miasta, stawia na współpracę z miastem oraz edukację rowerzystów. Sierpniowy przejazd był przedostatnim w dotychczasowej, dobrze znanej formule. Dzięki temu stał się okazją do podsumowania i określenia planów na przyszłość.

Legalne przejazdy Masy Krytycznej ulicami Warszawy odbywają się regularnie od 2002 r. W każdy ostatni piątek miesiąca rowerzyści jadą wyznaczoną trasą, korzystając z całej szerokości jezdni zajmowanej na co dzień przez samochody. Celem akcji jest promowanie roweru jako środka codziennego transportu i walka o tworzenie nowej infrastruktury rowerowej. Przejazdy są rejestrowane w ratuszu i eskortowane przez policję. Przez 14 lat Masa jechała ulicami ponad 150 razy. We wrześniu pojedzie po raz ostatni w dotychczasowej formule.

W czasie wieloletniej działalności Warszawskiej Masy Krytycznej stan infrastruktury rowerowej zmienił się diametralnie. Długość sieci tras zwiększyła się kilkukrotnie i wynosi dziś około 470 km. Od 2009 r. (także dzięki staraniom samych rowerzystów) obowiązują „Standardy rowerowe” - dokument mający zapewnić wysoką jakość nowych tras (w tym m.in. asfaltową nawierzchnię, skrajnię i łagodne łuki). Nowe drogi dla rowerów powstają tam, gdzie są potrzebne, a nie - jak jeszcze kilka lat temu - tylko przy okazji innych inwestycji drogowych. Program inwestycji na najbliższe 2 lata zakłada budowę nawet 160 km nowych tras, które połączą istniejące odcinki w spójną sieć.

M. in. dzięki staraniom Masy, miasto uruchomiło rower publiczny (ponad 3000 rowerów Veturilo wypożyczonych 8 mln razy), montuje stojaki rowerowe (5500 w ciągu 4 lat) i pracuje nad edukacją rowerzystów (w tym najmłodszych, podczas akcji Rowerowy Maj). To wszystko daje wyraźny efekt - ruch rowerowy wzrósł kilkukrotnie, dziś rowerem odbywa się 3,8% wszystkich podróży po mieście.

Dlatego Masa Krytyczna zdecydowała się na zmianę dotychczasowej formuły. 26 sierpnia zamiast przejazdu po mieście, rowerzyści spotkali się na Polu Mokotowskim z Pełnomocnikiem Prezydenta m. st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej Łukaszem Puchalskim. Za miesiąc, 30 września, zaplanowano pożegnalny przejazd przez miasto. Kolejne piątkowe przejazdy już się nie odbędą - wyjątkiem będą akcje okolicznościowe, np. Masa Powstańcza czy Masa świąteczna.

Taka decyzja to efekt zacieśnienia współpracy Masy z m. st. Warszawa.

Obie strony zgadzają się, że konsekwentna realizacja „Programu Rozwoju Tras Rowerowych” spełnia podstawowy cel Masy Krytycznej - zapewni sieć spójnych, bezpiecznych i wygodnych tras rowerowych. Dużym wyzwaniem jest nadal edukacja rowerzystów i promowanie jazdy rowerem w codziennym transporcie. Dlatego, chcemy wykorzystać aktywność i doświadczenie Masy Krytycznej do wspólnych działań na tym polu. Jedną z okazji będzie akcja „Rowerowy Maj”, polegająca na promowaniu dojazdów do szkoły na rowerze. W 2016 r. była ona wielkim sukcesem - udział wzięło 33 tys. uczniów, zaś blisko połowa przejazdów odbyła się na rowerze. W przyszłym roku akcja ma objąć wszystkie szkoły.

Współpraca miasta z Masą Krytyczną ma poprawić wizerunek rowerzystów i pozwoli skupić się na nowych celach i wyzwaniach, aby wspólnie rozwijać ruch rowerowy w Warszawie.

przejazd_Warszawska_Masa_Krytyczna

 

Sierpniowa Masa Krytyczna

26 sierpnia 2016 roku o godzinie 18:00 z Placu Zamkowego w trosce miasto bardziej przyjazne rowerzystom ruszyła - jak zawsze - kolejna Warszawska Masa Krytyczna.

Temat - NIESPODZIANKA
Trasa - NIESPODZIANKA
Na końcu przejazdu też była niespodzianka...

Więcej…
 

10 Masa Powstańcza - 6 sierpnia 2016

Muzeum Powstania Warszawskiego i Warszawska Masa Krytyczna zorganizowali jubileuszową, dziesiątą Masę Powstańczą. Mimo siąpiącego deszczu, w sobotę, o godzinie 17 ruszył przejazd szlakiem Jana Nowaka Jeziorańskiego.

Podczas 10, jubileuszowej, edycji Masy Powstańczej chcieliśmy upamiętnić losy legendarnego Kuriera z Warszawy. Jan Nowak-Jeziorański powrócił do Warszawy na krótko przed wybuchem Powstania Warszawskiego. Od samego początku walk skupił się na tym, żeby cały świat dowiedział się o heroizmie walczących.

Podczas liczącej 17 km trasy pokazaliśmy miejsca, w których stacjonował wraz z Biurem informacji i Propagandy i usłyszeliśmy historie, które wydarzyły się na jego oczach w samym sercu powstańczych walk. Trasa przebiega obok obiektów związanych z patronem wydarzenia, np.: budynek Poczty Głównej (d. Hotel Victoria), Prudential czy ulice Śródmieścia Południowego, gdzie spędził ostatnie dni Powstania. Przewodnik jadący w rikszy na czele kolumny opowiadał o mijanych miejscach, czytał urywki wsomnień kuriera z Warszawy, cytował rozkazy i wspomnienia.

masa=powstancza-2016

Więcej…
 

Przejazdy Krawężnikowe

W zeszłym roku w osiemnastu warszawskich dzielnicach odbywały się „Przejazdy krawężnikowe”. Na audyt infrastruktury rowerowej ruszyli urzędnicy. Inspektorzy z Rowerowej Ekipy Pełnomocnika Prezydenta mst Warszawy ds. Komunikacji Rowerowej. Odpowiedni inspektorzy ZDM, opiekujący się danymi dzielnicami. Burmistrzowie, wiceburmistrzowie, naczelnicy i pracownicy dzielnicowych Wydziałów Infrastruktury. Niektórzy po raz pierwszy na rowerze od czasów nastoletnich. I rowerzyści, lokalsi, z miejscowych społeczności i organizacji rowerowych oraz z Warszawskiej Masy Krytycznej.

Po ponad pół roku od ostatniego przejazdu postanowiliśmy sprawdzić jak to wygląda "w terenie".

infrastruktura-rowerowa-2015

Więcej…
 

Lipcowa Masa Krytyczna

29 lipca 2016 roku o godzinie 18:00 z Placu Zamkowego w walce o miasto bardziej przyjazne rowerzystom ruszy kolejna Warszawska Masa Krytyczna.

Jedziemy dla radości jeżdżenia
Przejazd lipcowy będzie typowo wakacyjny: letni i lekki, bez haseł i zadęcia. Trasa niedługa, bo cóż to jest 19 kilometrów? A lipcowe długie wieczory zachęcają do jazdy, wieczorem już nie ma upału.
Będziemy jeździć w Centrum i blisko Centrum, a tu wciąż nie ma spójnych głównych tras rowerowych. Pojedziemy także na Starą Ochotę i Stary Mokotów, chwilami obok istniejącej infrastruktury rowerowej, a miejscami, gdzie jest czarna dziura rowerowa.
Zachęcamy, weźcie ze sobą dzieci. Niech one też mają letnią frajdę, jazdę jezdniami, na co dzień im niedostępną.


Przewidywana trasa przejazdu :

Plac Zamkowy, Krakowskie Przedmieście, Nowy Świat, al. Jerozolimskie, pl. Zawiszy, Grójecka, Bitwy Warszawskiej 1920 r., Szczęśliwicka, Dickensa, Urbanistów, Korotyńskiego, Mołdawska, Racławicka, Odyńca, Puławska, Dolna, Belwederska, al. Ujazdowskie, Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście, Plac Zamkowy

Dystans ok: 19 km
 
Więcej…
 

Czerwcowa Masa Krytyczna - Jestem za rowerowym Budżetem Partycypacyjnym

24 czerwca 2016 roku o godzinie 18:00 z Placu Zamkowego w walce o miasto bardziej przyjazne rowerzystom wyruszyła Warszawska Masa Krytyczna.

Jechaliśmy w ostatnim dniu głosowania w tegorocznym Budżecie Partycypacyjnym. Głosowanie trwało od 14 do 24 czerwca. Wśród zgłoszonych projektów znalazły się dobre i ważne projekty rowerowe, z zakresu komunikacji publicznej czy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na TEJ stronie są zebrane projekty, które uważamy za najciekawsze, najbardziej efektywne i innowacyjne.

Trasa byłą daleka, pogoda upalna. Po powrocie z przejazdu Masy, spóźnialscy i zapominalscy mieli jeszcze dość czasu, by, w ostatniej chwili, do północy, zagłosować na pro-rowerowe projekty Budżetu Partycypacyjnego.

przejazd_Warszawska_Masa_Krytyczna

Więcej…
 

Majowa Masa Krytyczna - Ratownicza Grupa Rowerowa

27 maja 2016 roku z Placu Zamkowego w walce o miasto bardziej przyjazne rowerzystom wyruszyła Warszawska Masa Krytyczna.

Na każdym naszym przejeździe jest z nami przedmedyczne zabezpieczenie. To RGR, Ratownicza Grupa Rowerowa. Grupa osób, która swoimi działaniami promuje wiedzę o udzielaniu pierwszej pomocy i zabezpiecza imprezy pod względem przedmedycznym. Nie jest ich celem zastępowanie w działaniach służb profesjonalnych, lecz pomoc do czasu ich przybycia i uzupełnianie ich w miarę potrzeb i swoich możliwości. Działają od 5 lat jako nieformalna i niezrzeszona grupa Ratowników Rowerowych przy Warszawskiej Masie Krytycznej, a od 2009 jako Stowarzyszenie Ratownicza Grupa Rowerowa.
Ich pomoc jest niesiona na rowerach. Dzięki tej formie transportu mogą dojechać do tych miejsc, gdzie samochód nie może w szybki sposób się przemieścić. W ich szeregach jest 20 ludzi w różnym wieku oraz mających różne zawody (np.: lekarze, ratownicy medyczni,pielęgniarze, a także ludzie z pasji szkolący się na ratowników przedmedycznych).

przejazd Warszawskiej Masy Krytycznej

Więcej…
 

Kwietniowa Masa Krytyczna

29 kwietnia 2016 roku o godzinie 18:00 z Placu Zamkowego w walce o miasto bardziej przyjazne rowerzystom przejechała Warszawska Masa Krytyczna.

Wciąż są konsultowane nowe Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego. Staramy się, aby były jak najlepsze. I to my, rowerzyści musimy potem pilnować, by powstające drogi dla rowerów trzymały się tych Standardów. By w nowych drogach rowerowych nie było zapadlisk, nienormatywnych uskoków, wystających studzienek.

Z wielką przyjemnością powitaliśmy na przejeżdzie nową rikszę. Tym razem bezawaryjnie pokonała z nami całą trasę. Mamy nadzieję, że teraz będzie z nami na każdym przejeździe.

wmk_201604

Więcej…
 

Marcowa Masa Krytyczna

25 marca 2016 roku o godzinie 18:00 z Placu Zamkowego w walce o miasto bardziej przyjazne rowerzystom przejechała Warszawska Masa Krytyczna.


Odwiedziliśmy tym razem prawą stronę Wisły, objechaliśmy Pragę Południe. Przejazd Warszawskiej Masy Krytycznej zakończył się w nietypowym miejscu. Pod ambasadą Belgii na Senatorskiej rowerzyści złożyli kwiaty i zapalili świeczki ku pamięci ofiar niedawnych zamachów.

przejazd Warszawskiej Masy Krytycznej

Więcej…
 

Oświadczenie WMK w związku z konsultacjami społecznymi projektu: „Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego”

Warszawska Masa Krytyczna po zapoznaniu się z projektem Standardów przedłożonym do konsultacji wyraża swoje rozczarowanie i zaniepokojenie.

Przedstawiony do konsultacji projekt jest w naszym odczuciu miałki i co najważniejsze, wręcz wsteczny w stosunku do aktualnie obowiązujących standardów.

Pomimo powoływania się przez autora na inne aktualnie obowiązujące w różnych miastach Polski standardy ogranicza się on wyłącznie do wskazania, iż takowe istnieją, zamiast czerpać z nich przykłady dobrych rozwiązań.

Głównym celem tworzenia nowej wersji standardów powinno być dostosowanie obecnie istniejących do aktualnego stanu prawnego oraz postępu w dziedzinie projektowania dróg rowerowych. Niestety autor tego nie robi.

W kwestiach takich jak np. śluzy rowerowe czy stosowanie nowo wprowadzonego znaku poziomego P-27 poza wskazaniem, iż takowe rozwiązania istnieją, potencjalny czytelnik nie znajdzie jakichkolwiek istotnych wskazówek odnośnie ich prawidłowego stosowania.

W przedstawionym projekcie nawet osoba nie zajmująca się profesjonalnie tą dziedziną z łatwością zauważy, iż w wielu miejscach stosowane przez autora zwroty „sugerują” dane rozwiązanie zamiast je zalecać lub wręcz nakazywać. Prowadzi do tego, iż standardy stają się zbiorem „sugerowanych rozwiązań” zamiast jasnymi wskazówkami dla projektantów odnośnie dopuszczalnych przez prawo, bezpiecznych i nowoczesnych rozwiązań. Sama objętość dokumentu oraz zawarta w nim ilość rysunków i schematów wskazywanych rozwiązań wyraźnie pokazują, iż ww. projekt jest jedynie zarysem dokumentu, na który miało opiewać zlecenie.

Na negatywny odbiór projektu wpływa również łatwa do zauważenia tendencja autora do stosowania metody kopiuj-wklej bez właściwej refleksji nad konsekwencjami (np. błędy gramatyczne) oraz liczne literówki.

Ponieważ znajdujemy się na początkowym etapie konsultacji Warszawska Masa Krytyczna zastrzega sobie prawo do złożenia uwag i sugestii w formie pisemnej w terminie określonym w ogłoszeniu o konsultacjach.

 

 

 

Masa Krytyczna ku pamięci Żołnierzy Wyklętych - 6 marca 2016

6 marca 2016 roku o godzinie 11:00 z placu Zamkowego w Warszawie ruszyła kolejna już Masa Krytyczna poświęcona pamięci Żołnierzy Wyklętych.

wmk2016ipn

Więcej…
 

Lutowa Masa Krytyczna

26 lutego 2016 roku o godzinie 18:00 z Placu Zamkowego w walce o miasto bardziej przyjazne rowerzystom przejechała Warszawska Masa Krytyczna.
Jechaliśmy po DOBRE standardy rowerowe. Miasto właśnie organizuje cykl konsultacji nowych standardów rowerowych, które będę obowiązywać przez następne lata i które determinują jakość powstającej infrastruktury rowerowej.

 

wmk201602

Więcej…
 

Styczniowa Masa Krytyczna - 29 stycznia 2016

29 stycznia 2016 roku o godzinie 18:00 z Placu Zamkowego w walce o miasto bardziej przyjazne rowerzystom wyjechała pierwsza w tym roku Warszawska Masa Krytyczna. Tym razem pojechaliśmy na Muranów, Żoliborz i Bemowo, wróciliśmy przez Wolę i Śródmieście.
W tym miesiącu przypominamy, że rower, wbrew niektórym publicznym wypowiedziom, to całoroczny środek transportu. Co widać po ilości rowerzystów na ulicach. Zima nie przeszkadza w jeździe rowerem. A od piątkowej Masy do kalendarzowej wiosny tylko 51 dni.


przejazd Warszawskiej Masy Krytycznej

Więcej…
 

Grudniowy przejazd Warszawskiej Masy Krytycznej - Po świątecznym obiedzie przejedź się na rowerze

W pierwszy dzień Świąt, w piątek o godzinie 18:00 spod kolumny Zygmunta ruszył ostatni w 2015 roku przejazd Warszawskiej Masy Krytycznej.
Pogoda była przyjemna, niezimowa, do 10 stopni, bezdeszczowo, chmur niewiele. Trasa nieduża, około 10 kilometrów, tylko po Centrum.

Zaprosiliśmy wszystkich, którzy się przejedli świątecznie i tych, przed którymi jeszcze czekały zmagania kulinarne. Zaprosiliśmy dzieci, bo trasa była jak wymarzona dla nich. Zaprosiliśmy dorosłych rowerzystów niecałorocznych, żeby sami sobie mogli udowodnić, że rowerem można zawsze.

Z Warszawską Masą Krytyczną jechał rowerowy Mikołaj z sakwą rowerową pełną łakoci. Na przyczepce rowerowej ciągnął za sobą Masową choinkę. Większość rowerów była przyozdobiona bombkami i choinkowymi światełkami. Rowerzyści na głowach mieli czerwone mikołajowe czapeczki, w tłumie widać też było reniferowe rogi i nosy.

Warszawska Masa Krytyczna miała swój wkład w świątecznej iluminacji miasta.
przejazd Warszawskiej Masy Krytycznej

Więcej…
 

Listopadowa Masa Krytyczna - Rowerem przez obie Pragi - 27 listopada 2015r.

27 listopada o godzinie 18:00 z Placu Zamkowego ruszła na wschód miasta Warszawska Masa Krytyczna. Jechaliśmy pod hasłem Rowerem przez obie Pragi.

Tym razem chcieliśmy zwrócić uwagę na brak dróg rowerowych wzdłuż centralnych arterii Pragi Północ i Pragi Południe. Wzdłuż ciągu Grochowska/Zamojskiego/Targowa mamy tylko pokawałkowany bubel po północnej stronie Targowej, reszta jest rowerową pustynią. Podobnie jest na całej, długiej Waszyngtona. Miasto już kilkakrotnie przymierzało się do drogi rowerowej wzdłuż Waszyngtona, bo miejsca jest tam wiele. Wszystkie próby zakończyły się niepowodzeniem.
Pragniemy, aby władze Warszawy, by miejscy urzędnicy zauważyli fakt, że prawobrzeżnym Warszawiakom również są potrzebne szerokie komunikacyjne drogi rowerowe wzdłuż głównych ulic.

przejazd_wmk

Więcej…
 

Październikowa Masa Krtytyczna - 30 października 2015r.

W ostatni piątek października Warszawska Masa Krytyczna po raz kolejny wyruszyła na ulice Warszawy w walce o bezpieczne ulice i drogi rowerowe. 

Październikowy przejazd Warszawskiej Masy Krytycznej przebiegał pod hasłem „Kierowco, daj żyć!”
Bo mimo rozwoju infrastruktury rowerowej i mimo zmian w Prawie o Ruchu Drogowym nie maleje liczba śmiertelnych ofiar wśród rowerzystów. Na Mazowszu w 2013 roku zginęło 67 rowerzystów, w 2014 - 54. W Warszawie odpowiednio trzech i czterech. Niestety, większość wypadków rowerowych zaistniała z winy kierujących samochodami.

Rowerzyści przejechali ulicami i przez skrzyżowania, które są wysoko w statystykach warszawskich wypadków: Puławska, Żwirki, Grójecka, skrzyżowanie Ujazdowskich i Pięknej, rondo Zawiszy.

30 października rowerzyści mieli Warszawskie Rowerowe Zaduszki. Każdy rower w trakcie przejazdu miał na kierownicy czarną wstążeczkę.

przejazd Warszawskiej Masy Krytycznej

Więcej…
 


Strona 1 z 5

NASTĘPNA MASA ZA:

Lista informacyjna










Naszą witrynę przegląda teraz 69 gości